CLAMP - Card Captor Sakura (1)


Manga Card Captor Sakura jest nowością na polskim rynku, chociaż po raz pierwszy w oryginale ukazała się już w 1996 roku. Wiele lat trzeba było polskim fanom czekać na ukazanie się tej historii w rodzimym języku. Grupa CLAMP, która odpowiada za tę mangę zdążyła stać się bardzo popularna. Do tej pory na polskim rynku ukazało się 6 pozycji autorstwa tej gupy: Chobits, Kobato, Wish, X oraz wydawana równolegle z CCS Magic Knight Rayearth.


Manga opowiada o przygodach Sakury dziewczynki, która znajduje księgę kart Clowa, której strażnik powierza jej niebezpieczną misję. Jej zadaniem jest odnalezienie i wyłapanie wszystkich kart do księgi, które wcześniej uciekły i zamierzają siać chaos na ziemi. Niestety nie jest to takie łatwe, gdyż każda z nich dysponuje własną mocą. W przygodzie towarzyszy jej przyjaciółka Tomoyo, w dodatku nieustannie na ścieżce Sakury pojawia się Yukito , przyjaciel jej starszego brata, w którym skrycie się podkochuje.




Wiecie co najbardziej urzekło mnie w tej historii? Fakt, że jest to pozycja uniwersalna i zauroczy czytelnika w każdym wieku. Na początku byłam bardzo sceptycznie nastawiona do tego tytułu ze względu na to, iż nie raz zawiodłam się na lekturze mangi, po którą sięgnęłam przyciągnięta pięknymi ilustracjami, tak było w przypadku Czarodziejek z księżyca i Seimaden. Jednak zaledwie po kilku stronach CCS już zaczęłam się uśmiechać do perypetii Sakury i rozpromieniona poleciłam ją mojej 8 letniej siostrzenicy na pierwszą przygodę z japońskim komiksem. Mała wytrwale szlifuje na niej czytanie. Bardzo cieszy mnie to, że manga zachęciła ją do samodzielnego czytania. Z niecierpliwością czekam na 2 tom. Premiera już 10 maja!


Wiecie co jest najcudowniejsze? Obwoluta tej serii jest perłowa. 💗

2 komentarze:

  1. Świetna manga! Świetne anime! Świetne wydanie! Trzy razy tak!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zdecydowanie! Wydawnictwo bardzo się postarało. Wydanie wygląda wręcz kolekcjonersko <3

      Usuń